Travessa per les muntanyes del guerriller Carrasclet

La tardor és una molt bona època per a fer senderisme, es pot admirar la bellesa dels paisatges i el temps convida a sortir i fer esport. Per això us proposem una ruta per conèixer el Baix Camp a través d'una caminada per les imponents serres que tan bé es coneixia el guerriller Carrasclet, que va esdevenir un símbol de la resistència austriacista durant les guerres de Successió i de la Quàdruple Aliança.

La travessa us permetrà gaudir d'esplèndides panoràmiques sobre els nuclis de població situats als seus peus, especialment de Colldejou i Pratdip, i endinsar-vos en raconades amagades d'una bellesa corprenedora.

El temps aproximat de la ruta és de 4 hores i recorre una distància total de 12,5 quilòmetres, amb un ascens de 650 metres.

Sortim del poble Pratdip pel carrer de Santa Marina, fins arribar a un monument en record als morts a la Guerra Civil espanyola, on agafem un carrer amunt en direcció a la carretera.

La creuem, i entrem a l'estret camí dels Solans. Ens enfilem amb decisió, fins que arribem a un mirador privilegiat, equipat amb un cartell interpretatiu del paisatge i que ens permet gaudir de les vistes sobre el poble de Pratdip i les muntanyes que el custodien.

r199_carrascletA partir d'aquí, planegem pel camí de l'esquerra, passant pel claper (barraca de pedra seca) del Nolla, fins que ens enfilem en direcció al Portell i grauets de l'Estudiant, amb un petit tram aeri equipat amb un cable. Voregem l'imponent barrancada de la Dòvia seguint el camí de la Forestal, fins arribar al portell del Carreter, que ens durà al capdamunt de la serra.

Continuem pel camí fins trobar les marques de PR*, que seguirem en direcció al Collet dels Collivassos, des d'on val la pena acostar-se fins a la Miranda (917 metres), cim de la Serra de Llaberia, coronat pel radar meteorològic i el mirador excepcional.

Al Collet, deixarem el PR* i seguirem per la pista fins trobar el GR*, que agafarem en direcció a Colldejou, baixant pel camí empedrat dels Revolts. Un cop arribem al coll del Guix ja només ens quedarà una tranqui·la davallada fins al poble de Colldejou.

Font: Consell Comarcal del Baix Camp

Restaurant Denver Cambrils

Cambrils (a 15.4 Km)

Càmping Ecocamp Vinyols

Vinyols i els Arcs (a 13.3 Km)

Càmping Capfun Mirmanda

Cambrils (a 15 Km)

Hotel Sant Jordi

Montbrió del Camp (a 10.1 Km)

Càmping La Llosa

Cambrils (a 13.6 Km)

Endinsa't a Espinelves!

Descobreix Soriguera, un tresor amagat al cor del Pirineu Català

Visita al Celler Masroig i calçotada

Visita i gaudeix d'un dia feliç a la nostra granja, La Mascota…