Ruta entre la vall de Camprodon i l'Alt Vallespir

Aquesta espectacular ruta circular per diversos pobles de la vall de Camprodon té una distància de 10,75 km.

L'itinerari s'inicia a Espinabell, a l'església de la Mare de Déu de les Neus, a la senyal R-88.

Comencem!

Ens dirigim a Coll Pregon per una forta pujada que ens portarà fins al dipòsit d'aigua.

Passat el dipòsit agafem el camí en direcció nord que rodeja el serrat de Sant Joan, petit turonet coronat per una creu, que domina el poble d'Espinabell. Deixem a mà dreta un corriol que ens portaria a les runes del Casal d'en Quelet i ja veiem davant nostre Coll pregon, primer objectiu del recorregut.

r262_collDesprès de tres quarts d'hora de pujada arribem a Coll Pregon, senyal R-90. Sota els nostres peus i al fons de la vall contemplem el balneari de la Presta, ja dins del Vallespir, amb les Esquerdes de Roja i el Massís del Canigó com a teló de fons. Continuem cap a la dreta seguint el camí carener que ens portarà amb pocs minuts al Coll de la Clapa i una mica més endavant, desprès d'una curta però forta pujada, fins al mateix cim del Puig de la Clapa.

Val la pena arribar-se a aquest cim arrodonit per gaudir d'unes vistes espectaculars de 360º: D'est a oest i cap al nord, el Costabona, el Massís del Canigó, el Montfalgars i el Comanegra ja a l'Alta Garrotxa. I cap al sud, si el dia ens acompanya fins i tot podem albirar el Montseny i les muntanyes del Collsacabra.

r262_torre-mirDeixem el Puig de la Clapa per dirigir-nos, cap a les Basses de Puigsec, senyal R-91, des d'on, si tenim temps, podem arribar-nos, seguint les senyals del GR-151, fins a la Torre del Mir. Cal preveure uns 40 minuts entre anar i tornar.

Aquesta torre d'origen medieval del segle XIII, tingué un paper important en la guerra entre el Regne de Mallorca, del que l'antic comtat del Vallespir en formava part, i el Regne d'Aragó. La Torre del Mir formava part d'un conjunt de torres de control i comunicació que s'informaven a través de senyals de fum durant el dia o focs durant la nit, de possibles atacs.

Davallem cap a Fabert rodejant la clotada de les Dous i baixant ràpidament pel llom de la serra fins al torrent, ja a tocar a aquest petit poble de muntanya.

Un cop a Fabert, senyal R-89, cal retornar a Espinabell pel camí antic que unia aquests dos nuclis de Molló. El camí, de poc desnivell, supera el llom que baixa del Serrat de la Perdiu i en pocs minuts ja tenim davant nostre Espinabell.

Abans però caldrà davallar fins al Torrent de Coll Pregon i entrar al poble pel Carrer Enllà, un conjunt de cases situades a l'antic camí de Fabert. En pocs minuts arribem a l'església d'Espinabell, origen i final de l'itinerari.

Font: Consell Comarcal del Ripollès

Restaurant el Pont 9

Camprodon (a 5.3 Km)

La Santa Restaurant

Ribes de Freser (a 21.6 Km)

Restaurant La Moixina

Olot (a 21 Km)

Hotel Rural Les Planes del Grau

Sant Joan de les Abadesses (a 13.2 Km)

Hotel Cims de Camprodon

Camprodon (a 5.1 Km)

Masia Can Pei

Montagut i Oix (a 13.7 Km)

Càmping Conca de Ter

Vilallonga de Ter (a 8.3 Km)