Ruta de Vilanova d'Escornalbou a les ermites

Excursió de curt recorregut que, des del poblet de Vilanova d'Escornalbou, ens durà a les ermites de la Mare de Déu de la Roca i de Sant Ramon de Mont-roig del Camp. Aquestes ermites s'erigeixen en talaies privilegiades sobre el Baix Camp, encimbellades al capdamunt de la roca roja.

El pintor Joan Miró, captivat per la força d'aquest paisatge, l'immortalitzà en diversos quadres mentre estiuejava a Mont-roig. L'ermita de Sant Ramon, un cub quadrat de parets blanques, destaca sobre la rojor de la roca i el blau del cel, servint encara avui per orientar els mariners i fer-los arribar a bon port.

La ruta és de dificultat baixa, apta per a fer amb famílies amb nens. La durada del recorregut és de 1 hora i 40 minuts aproximadament, amb una distància total de 5,6 quilòmetres. El recorregut també es pot fer amb bicicleta de muntanya.

Iniciem l'excursió al poble de Vilanova d'Escornalbou, sortint pel carrer de la Font i, després de creuar el barranc de la Font de l'Arc, continuem en direcció sud cap Mont-roig i la Muntanya de l'Areny.

Quan arribem als seus peus, podem continuar recte pel planer camí dels carlins fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca. Els més avesats a caminar i sense por a les alçades tenen l'opció d'enfilar-se a la dreta per un corriol, que després de passar per uns ressalts de roca equipats amb cables, els permetrà arribar al capdamunt de la Muntanya de l'Areny.

r200_esglesiaEn aquesta zona, els aires marins han esculpit formes màgiques a la roca de gres vermell, unes formes que fan volar la nostra imaginació, mentre gaudim de les imponents vistes sobre la plana abocada a la mar Mediterrània.

Després de travessar una llisera de roca, voregem la muntanya pel vessant marítim, fins arribar a les escaletes del Diable, que ens permeten arribar a l'encimbellada ermita de Sant Ramon. Baixarem fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca, de la que tingueren cura durant quatre segles els frares d'Escornalbou, i seguirem avall, pels amplis revolts empedrats, fins trobar el camí dels carlins, que ens tornarà a Vilanova d'Escornalbou.

Font: Consell Comarcal del Baix Camp

Hotel Fonda El Camí

Cambrils (a 10.7 Km)

Hotel Sant Jordi

Montbrió del Camp (a 5.7 Km)

Càmping Joan

Cambrils (a 10 Km)

Sorteig Instagram: Guanya un carnet de la Ruta del Cister per…

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…

Esdeveniment ornitològic al Parc Samà: "La festa dels falciots"

Visita i gaudeix d'un dia feliç a la nostra granja, La Mascota…

7,00 € 6,00 €

Diada de Sant Jordi a Vila-seca

15/04/2024 - 18/04/2024 ...

Festival Internacional Teatre Màgic a Tarragona

17/04/2024 - 18/04/2024 ...