Ruta circular per les icones de La Garrotxa

La Garrotxa és una de les comarques catalanes amb els paisatges més espectaculars i singulars de tot l'Estat ens atreviríem a dir. I és que a banda ser pràcticament tota ella un parc natural, pocs indrets al món compten amb una diversitat natural tan única: volcans, fagedes, gorgues, ...

La següent ruta ens portarà a conèixer les tres joies de la corona de La Garrtoxa: La Fageda d'en Jordà, el volcà de Santa Margarida i el volcà Cruscat, en una ruta circular.

• Dificultat: mitjana
  • Distància: 12 quilòmetres aproximadament
  • Temps: Entre 4 i 4 hores i mitja
  • Desnivell: 199 metres

Variants: Tot i que la ruta sempre segueix el mateix camí, podeu optar per sortir des de l'Àrea de Can Serra per prendre direcció Sud o per l'Àrea de Santa Margarida.

Començarem la nostra ruta sortint de l'Àrea de Can Serra, on podem estacionar el cotxe sense problemes. D'allà, anirem direcció Sud i creuarem immediatament la carretera per baixar unes escales que ens portaran directament a la Fageda d'en Jordà, un dels boscos més coneguts de tota Catalunya en part gràcies a unes característiques excepcional: primer, perquè creix a baixa altitud, cosa que no és gens habitual en aquests tipus de bosc, i segon, perquè es troba sobre una colada de lava del volcà Croscat. Bé, val a dir que potser és també molt reconegut gràcies a que el famós poeta català Joan Maragall li va dedicar un bonic poema. Una vegada dins de la Fageda, ens toparem amb un monòlit en memòria del poeta i continuarem creuant pel mig del bosc.

Sortint de la Fageda, el camí s'enfila cap al coll de can Batlle i Sant Miquel de Sacot, una església de planta romànica datada del segle XI, on podeu aprofitar per fer una parada i així contemplar-la millor. D'allà, la ruta continua baixant al pla de Sacot i pel collet de Bassols, des d'on ja accedirem al volcà de Santa Margarida pel sud-oest fins a baixar-ne al cràter, que es caracteritza pel seu gran diàmetre circular amb una ermita al bell mig que és qui li dóna nom al volcà.

Ruta circular per les icones de La Garrotxa

Volcà de Santa Margarida

Baixant el volcà, que està recobert per boscos d'alzines, passarem per davant de la Font de Collelldamunt i continuarem tot recte fins a arribar a l'Àrea de Santa Margarida, on travessarem la carretera G-154 i continuarem tot dret fins a avistar el volcà Croscat. Us serà ben fàcil d'identificar, ja que el seu tret més característic és la impressionant escletxa que el talla de dalt a baix fruit de les extraccions de materials volcànics i greda que va patir durant anys.

Vorejarem el volcà de tal forma que ens queda a mà esquerra durant tot el camí, pel flanc Nord, fins que ens trobem de nou l'aparcament de Can Serra.

Text i imatges: Turisme Garrotxa

Adaptació de text: femturisme.cat

Viles Florides

Granja de cavalls i ponis, eQuillet

La Vall d'en Bas (a 6.3 Km)

Vol de Coloms

(a 4.5 Km)

DiscoverLand 4x4

La Vall de Bianya (a 2.6 Km)

Restaurant La Moixina

Olot (a 1.5 Km)

La Santa Restaurant

Ribes de Freser (a 29.8 Km)

Braseria Les Comes

Càmping la Fageda

Olot (a 3.6 Km)

Masia Can Pei

Montagut i Oix (a 11.1 Km)