Ruta circular pels masos de Roses

Aquesta ruta circular transcorre pel fons de la vall del Serrat de Can Berta, al voltant de la riera de la Trencada i recorre un grapat de masos, d'aquí el nom de la ruta. Mas Favar (en runes), Mas Palou (reconvertit en hotel), Mas Ponac, Mas d'en Berta i Can Pairet (habitat) són les propietats on encara ara la natura del Parc Natural del Cap de Creus conviu amb les explotacions agrícoles.

• Dificultat: Fàcil
  • Distància: 4,40 quilòmetres
  • Temps: 2 hores
  • Desnivell: 90 metres

Començarem la ruta al Mas Palou, restaurat i convertit en un hotel-restaurant a la carretera de les Arenes de Roses. Veurem una pineda de pi pinyoner i aquí és el punt de sortida del corriol que s'enfila suaument entre marges de pedres de color rovellat, esquistos amb un alt contingut en ferro. Passarem per bosquines i oliverars fins a arribar a la Torre del Moro. Travessem el Rec de la Torreta, una zona ombrívola gràcies als grans salzes i a on amb una mica de sort podrem topar-nos amb algun animaló de bosc que va a beure o a refrescar-se.

Sortim per una gran carrerada plena de sureres, brucs i estepes, un autèntic paisatge Mediterrani. La vista des d'aquest punt ens permet veure les ruïnes del Castell de Bufalaranya. Seguirem carrerada avall fins a una pista, seguim a l'esquerra i arribarem a uns antics bancals on hi ha uns pins molt alts, la seva mida ens diu els anys que fa que aquí no es cultiva res. Tapat d'heures i esbarzers descobrirem les antigues parets del Mas Ponac i escampades pels voltants trobarem uns ruscs d'abella abandonats que havien donat, en altre temps, la mel fosca del bruc. Continuem per la pineda fins a la pista que va a Can Berta. Aquest gran mas, ara enrunat, dóna nom al serrat que tenim a sobre.

Baixem fins a travessar la llera de la Riera de la Trencada i agafem el camí de l'esquerra per un estret i inesperat corriol utilitzat pels animals que van a beure a la bassa del Ponac, el punt d'aigua dolça més gran del Cap de Creus que es va formar després d'abandonar una antiga explotació sorrera. Seguirem riera avall fins a Can Pairet on podem trobar-nos a en Josep que té cura del ramat d'ovelles i cabres que pasturen pels voltants. Continuant camí avall arribarem al punt de partida.

Monestir de Sant Pere de Rodes

El Port de la Selva (a 6.8 Km)

SK Kayak Escola de Piragüisme Llançà

Llançà (a 12.1 Km)

Aquabrava

Roses (a 2.4 Km)

Ecoboats

Castelló d'Empúries (a 5.2 Km)

Restaurant - Hostal Can Dalfó

Torroella de Montgrí - L'Estartit (a 23.2 Km)

Restaurant Can Llissa

Colera (a 15.7 Km)

Immobiliaria Barneda Roses

Roses

Càmping Rodas

Roses (a 2.3 Km)

Càmping Nautic Almata

Castelló d'Empúries (a 8.9 Km)

Mas del Joncar

Sant Pere Pescador (a 10.5 Km)

Descobreix l'Alta Ribagorça, l'autèntic Pirineu

Tarragona, camins, platges i espais verds

Promocions per Temporada Baixa al Càmping Mas Nou

735 € 375 €

Taller: la Biodiversitat Marina a Llançà

Diada de Sant Jordi a Vila-seca

23/04/2024 - 24/04/2024 ...