Ruta adaptada del Carrilet II: de Girona a Sant Feliu de Guíxols

Amb quasi 40 quilòmetres en total i una pendent suau constant des de Girona fins a Sant Feliu de Guixols, la Ruta del Carrilet ens transporta des de la capital del Gironès fins al Baix Empordà tot resseguint les que un dia van ser les vies de l'antic tren que unia aquests poblacions, des de la conca del Ter fins a la vall del Ridaure, passant per la depressió de la comarca La Selva.

• Dificultat: Fàcil. Molt plana i sense cap dificultat tècnica.
  • Distància: 39,7 quilòmetres
  • Desnivell: 190 metres
  • Ruta accessible

La ruta del Carrilet II començar al Parc de la Devesa de Girona, creuant tot el casc urbà de la ciutat i passant per alguns dels punts més emblemàtics: Plaça de la Independència, Carrer Santa Clara, el Pont de Pedra, Plaça Catalunya, etc. Continuarem seguint el carril bici que ens portarà fins a la rotonda d'Emili Grahit amb la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona, a la plaça dels Països Catalans on continuarem pel carril bici direcció Girona Est, tot seguint la carretera de Sant Feliu de Guíxols (C-250), paral·lels al riu Onyar fins a arribar al Parc Tecnològic. Aquest tram de carril bici és un tram compartit amb persones cegues o amb dificultats visuals.

Continuarem seguint les indicacions del carril bici passant pel camí que passa entre canyís fins a arribar a una masia, que ens quedarà a la nostra mà dreta. Des d'aquest punt, seguirem per un tram asfaltat que passa per sota un pont i continuarem tot dret, evitant prendre el desviament que enfila cap a l'esquerra. Creuarem un pont de ferro i seguirem per corriols tot gaudint d'un paisatge rural de camps de cultiu fins que arribem al carril bici que ens conduirà fins a Quart. Des d'allà, continuarem per un petit tram urbà fins a un encreuament de carreteres que enllaça amb el traçat original del tren.

Foto: Estatua del 'Feliuet' a la Via Verda en el seu pas per Quart

Creuarem per la riera del Corb i continuarem tot dret fins a arribar a l'antiga estació de Llambilles, on s'hi troba una reproducció del 'Feliuet'. A partir d'aquí, la ruta continua el seu pas tot dret sota una agradable arbreda que en mesos de més sol, ens guardarà de la calor.

Deixant enrere la zona de Can Torrent, continuarem tot recte fins a arribar al polígon industrial de Cassà de la Selva. Haurem de tenir en compte que abans d'arribar-hi, ens trobarem un parell de punts de pujada, un amb sorra i un asfaltat, on pot ser necessària ajuda per poder remuntar-la. Una vegada al polígon, la ruta es creua per un carril bici de color verd, sobre la vorera que ens donarà accés al centre del nucli. En el seu pas pel centre del poble, el carrilet es converteix en un carrer que en dirigeix a un terraplè per on clarament hi havia passat la via. Per continuar amb la ruta accessible, sortiem de Cassà de la Selva des del Pont d'en Barrina, per sobre la variant de Cassà de la Selva, on comença una baixada força pronunciada, però continua avançant en pla.

Uns quilòmetres més endavant, just abans d'entrar a Llagostera ens trobarem una pujada i immediatament una baixada, en la que recomanem ajuda per recorre-les. Arribats a l'estació de Llagostera, situada a tocar d'un parc, on podeu aprofitar per a fer-hi una parada de descans si ho necessiteu. Ens trobarem ja a la segona part del traçat de la ruta, que transcorre tot la vall del Ridaure, que separa el massís de Cadiretes, al Sud, del massís de les Gavarres i que, amb un desnivell suau, connecta amb el mar.

Emprenent la ruta de nou, enfilarem per un nou tram de via verda que ens permetrà continuar sense problemes.  Des d'aquí s'arriba al nus de carreteres amb la C-250, que es creua sota un dels ramals de la carretera. Una mica més enllà, la via se separa de la carretera, cap a l'esquerra, iniciant el tram que, amb final al baixador de Font Picant és, sens dubte, el més bonic del recorregut.

Foto: Ruta del Carrilet II accessible en el seu pas per Castell d'Aro

La via transcorre fins a Santa Cristina d'Aro, i segueix fins a l'estació de Castell - Platja d'Aro per un tram paral·lel a l'asfalt, però ben separat dels cotxes. Després de l'estació, la via gira al Sud, creua el Ridaura i la carretera C-31, cap a Palamós. Passarem després per a suaus pendents dels Puig del Molí de Vent i Puig de les Bateries per baixar, finalment, cap a Sant Feliu de Guíxols població bressol del topònim “Costa Brava” i que és el tram final del trajecte. Pel propi relleu del casc urbà de Sant Feliu de Guíxols, en alguns punts del recorregut és aconsellable anar amb ajuda.

Text i imatges: Consorci de les Vies Verdes de Girona

Adaptació: femturisme.cat

Costa Brava Parc Aventura

Xplore Girona - Escape Room Urbà

Girona

L'Espai Gastronomia

Tossa de Mar (a 11 Km)

Pessebre vivent de Castell d'Aro

Castell - Platja d'Aro (a 3.1 Km)

L'Espai Gastronomia

Tossa de Mar (a 11 Km)

La Xicra

Palafrugell (a 13.6 Km)

Pura Brasa

Pineda de Mar (a 27.4 Km)

Hotel Restaurant Sa Tuna

Begur (a 20.6 Km)

Let's Holidays Tossa de Mar

Tossa de Mar (a 10.9 Km)

Hapimag Mas Nou

Castell - Platja d'Aro (a 4.1 Km)

Càmping Moby Dick

Palafrugell (a 11.9 Km)

Càmping Riembau

Castell - Platja d'Aro (a 2 Km)

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…