La Vall d'Olzinelles a Sant Celoni

Aquest itinerari s'introdueix a la Vall d'Olzinelles, a Sant Celoni seguint la riera fins a l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles. Després travessa la riera, penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i retorna a Can Draper pel sot de la Remor.

La ruta té una distància de 9,6 km i es pot fer amb una durada de 3 hores i mitja. La dificultat de la ruta és baixa-moderada, amb un desnivell acumulat de 314 metres.

L'itinerari que segueix és el següent: Can Draper, Pou de glaç de Can Draper, Pont de Can Plana, Conjunt de la Pega on podem admirar els forns, la bassa, l'aqüeducte, els planters i l'alzina, Sant Esteve d'Olzinelles amb l'església i la Font del Rector, els arbres monumentals d'Olzinelles, com el cedre de Can Valls, el roure de Can Draper, el roure del Quintà i el pollancre d'Olzinelles, el recorregut s'acabarà al conjunt de l'Aranyal i el Sot de la Remor.

Podem accedir al punt de sortida de l'itinerari, davant de la masia Can Draper, tant a peu des del centre de Sant Celoni com en cotxe.

r234_draperSi ho fem en cotxe, a la rotonda d'entrada al poble venint de Barcelona, agafarem la sortida de la dreta que indica Olzinelles i un cop travessem el pont del riu Tordera girarem a l'esquerra. Anirem per aquesta pista fins que trobarem a mà dreta el túnel per passar per sota l'autopista i just a la sortida, girarem a l'esquerra. A uns 200 m trobarem la zona d'aparcament i la masia Can Draper, amb el plafó d'inici de la ruta.

Si volem fer la sortida a peu des del centre de Sant Celoni, podem prendre com a punt de partida l'oficina de turisme, des d'on prendrem el carrer Sant Martí a la dreta fins arribar al seu inici, on es troba amb el carrer Esteve Mogas, paral·lel a la via del tren.

r234_pontUns 50 metres a l'esquerra, trobarem el pas subterrani per passar per sota la via del tren. Baixarem el carrer Indrústria que ens dirigeix a la carretera C-35 i just a davant de la benzinera, trobarem el pas subterrani per creuar-la. Acabarem de baixar el carrer Indústria i creuarem la passera del riu Tordera que trobarem a escassos metres a l'esquerra.

Agafarem la pista a la dreta fins trobar el túnel que passa per sota l'autopista i girarem a l'esquerra on trobarem la masia Can Draper.

Si veniu en tren, sortint de l'estació haureu d'anar a buscar el pas subterrani del carrer Esteve Mogas que es troba a la dreta de l'estació.

És una excursió llarga i agradable per camins amples i corriols de pendent suau. L'itinerari és senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd) en fites de fusta. Al llarg del camí es troben plafons informatius dels diferents elements d'interès.

Exclusiu per a vianants i recomanable per a tots els públics. En cas de cansament, des de Sant Esteve es pot tornar enrere tot desfent el camí.

Font: Ajuntament de Sant Celoni

Fundació Palau

Caldes d'Estrac (a 13.5 Km)

Rutatur

Santa Maria de Palautordera (a 3.7 Km)

Segway Comarca Aventura

Arenys de Munt (a 10.8 Km)

Museu Etnològic del Montseny

Arbúcies (a 14.2 Km)

Pura Brasa

Pineda de Mar (a 18.1 Km)

Campus Can Benet Vives

Tordera (a 10.7 Km)

Càmping el Carlitos

Arenys de Mar (a 13.2 Km)

Can Mora de Dalt

Sant Vicenç de Montalt (a 12 Km)

Monestir de Sant Salvi

Santa Coloma de Farners (a 21.5 Km)

Tarragona, camins, platges i espais verds

Endinsa't a Espinelves!

Activitat Escolar: Circuit d'habilitats BTT, gimcana i jocs…

Activitat Escolar: Circuit amb BTT, visita a la granja i jocs…