Excursió a la Font de l'Irla a l'Albiol

Aquesta ruta ens permetrà conèixer la Vall del riu de l'Albiol, on visitarem la Font de l'Irla, en un entorn natural privilegiat.

Comencem!

Sortim del poble pel camí asfaltat de la Mussara fins arribar a la cruïlla del camí del mas Vidal i mas de Tinet. Ens trobem a la base de la Serra del Pou. Seguirem aquest camí, des del qual podem gaudir de la vista sobre la Vall del Riu de l'Albiol o Barranc de la Vall. A la nostra dreta podem veure el puig on s'ubica el castell de l'Albiol, darrere del qual es guareix el poble.

Al cap d'aproximadament 25 minuts, uns 530 metres, després de deixar l'anomenat Mas de Cots, continuarem a la dreta per un camí ample ple de pedra que baixa amb un pendent bastant fort.

Creuarem per sota d'un pi que ha tingut el caprici de créixer en forma d'arc. De seguida podrem gaudir d'unes bones vistes de la vall. Durant tot el camí de baixada anirem trobant marges de pals indicatius dels anteriors usos agrícoles d'aquestes terres.

Arribarem a una cruïlla de camins. Nosaltres continuarem avall per un camí formigonat. Arribant a una cruïlla de camins, el de l'esquerra és el camí ample i transitable per a vehicles de quatre rodes. Nosaltres continuarem pel camí de la dreta. Seguirem i creuarem un barranc que travessa el camí i arribarem a una nova cruïlla. Ens trobarem algun cirerer de pastor de bon alçada. Des d'aquí continuarem pel camí de la dreta, marcat amb una creu groga. A l'esquerra farem cap al Mas de Mestaca.

Arribarem a una esplanada al fons de la qual trobarem el camí de l'Albiol. Passant a l'altre costat del riu continuarem a l'esquerra. Podrem veure un canvi en la vegetació, més pròpia de zones humides i ombrívoles, amb abundància de diferents falgueres i molsa. El camí travessa per un estretament entre dues roques.

Més endavant, trobarem senyals que ens indiquen que som al camí d'Alcover a l'Albiol, continuant riu avall de seguida trobem la Font de l'Irla a la dreta. L'indret és molt bonic i la font està envoltada de tota mena de falgueres i plantes pròpies de zones humides.

Des de la font tornarem pel mateix camí, però quan arribem al lloc on vam creuar el riu des de l'esplanada, en comptes de creuar continuarem pel mateix costat de la muntanya amunt, deixant el riu a la dreta.

Segons pugem guanyarem unes bones vistes sobre l'altre costat de la vall i sobre la serra del Pou. Alguns trams del camí trobarem que estan configurats per empedrats artificials, la qual cosa ens fa pensar en la rellevància de ben antic d'aquest camí.

En acabar la pujada, arribarem als Plans de Maideu i dalt, a la dreta, podrem observar el puig on s'ubica el castell àrab de l'Albiol, del qual podem diferenciar part de la resta dels seus murs. Continuant trobarem un senyal que indica l'Albiol-Alcover. En pocs moments ens trobarem davant les restes del mas de Maideu per damunt del qual arribarem a la carretera TV-7046 que uneix la C-14 amb l'Albiol.

Carretera amunt de seguida trobarem un altre rètol que ens indica el camí del poble, passant al costat d'una roca que deixarem a l'esquerra que configura un ràfec. Al poc veurem la primera casa del poble, al darrere d'aquesta ja s'entreveu el campanar de l'església.

Font: Ajuntament de l'Albiol

Muntanyes de la Costa Daurada

La Teva Ruta

Reus (a 11 Km)

Experiencies Rurals .com

Nulles (a 13.4 Km)

Reial Monestir de Santa Maria de Poblet

Vimbodí i Poblet (a 14.2 Km)

Restaurant Denver Cambrils

Hotel rural - Xalet de Prades

Prades (a 10.6 Km)

Sorteig: Dues entrades dobles per la Passió d'Esparreguera

Els secrets que amaguen els pantans

Fes la teva mona al Xalet de Prades!