De Navàs a La Font de Gusart

Aquesta ruta és una extenció de la ruta circular de Navàs a El Mujal que ens portarà fins a la Font de Gusart.

• Dificultat: Fàcil. Sense cap dificultat tècnica
  • Distància: 8 quilòmetres
  • Temps: 2 hores aproximadament sense comptar parades ni a la Font ni a El Mujal
  • Desnivell: 163 metres

Sortim de Navàs creuant el pont que travessa l'autovia, prop de la residència, i seguim el GR-176 (marques blanques i vermelles) que ens portaran per una pista de terra al llarg d'uns 2,3 quilòmetres aproximadament. Seguidament, deixarem aquesta pista per prendre un corriol i passar una riera. En aquest punt, seguirem novament la pista, i quan haurem fet uns 400 metres, deixarem el GR-176. Ara, doncs, ens toparem amb un pal indicador i passarem a seguir les marques blanques del camí.

Ben aviat arribarem a la Font de Gusart on podrem descansar i gaudir del bell entorn natural que ens envolta.

Per tornar cap a Navàs, tornarem a agafar la pista que ens portarà fins a El Mujal. Arribats a aquest petit nucli medieval, no us deixeu perdre una visita a l'església medieval de Santa Creu del Mujal, datada del 1239, ni el Castell d'El Mujaldeclarat Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN). Si disposeu de més temps i sou aficionats a la gastronomia, podeu passar per la Formatgeria Cal Músic, un obrador artesà guardonat amb el Premi Lactium de formatges artesans de Catalunya per degustar-ne els diferents tipus i especialitats que elaboren. Si heu fet la ruta amb els menuts de la casa, a la Granja Natura gaudiran d'allò més interactuant amb els animals i aprenent a tenir-ne cura.

A partir d'aquí podem escollir entre dos camins per arribar a Navàs, o la via verda, des d'on entrarem a Navàs pel Sud, o resseguint el GR-176, que ens portarà fins a l'entrada de Navàs per l'Oest del poble.

Si escollim la via verda, sortirem d'El Mujal passant per davant de l'Església. Girant cap a l'esquerra, trobarem un pal indicador. De nou, seguirem les marques blanques fins a arribar a una riera, per la qual travessarem, i que ens portarà a la pista que porta de Navàs a les Cases Noves. Travessarem de nou la pista, i uns 800 metres de corriol endavant, arribarem a una altra pista per la qual continuarem. Al cap d'uns 500 metres aproximadament seguint la pista, girarem a mà dreta en direcció a Navàs. Seguirem tot dret i pràcticament en 2 quilòmetres, havent passat per sota l'autovia i les vinyes, haurem entrat de nou a Navàs per la cara Sud del poble.

Si, per altra banda, preferim tornar resseguint el GR-176, buscarem la pista que surt des de l'accés Nord d'El Mujal i que ens conduirà al llarg de 700 metres fins a un corriol que seguirem durant uns 600 metres més. Seguidament, girarem a l'esquerra i caminarem 100 metres més. Llavors, ens trobarem amb les marques blanques del camí que ens portaran a girar a la dreta fins a topar-nos amb un pal indicador. En aquest punt, deixarem les marques blanques i seguirem les blanques i vermelles que indiquen el GR-176, que seguirem fins a arribar al municipi.

Text i imatges cedides per Ajuntament de Navàs

Adaptació: femturisme.cat

Oli Migjorn

Navàs (a 11.9 Km)

La Torre de l'amo de Viladomiu Nou

Gironella (a 11.3 Km)

Centre d’Interpretació de la Bruixeria

Sant Feliu Sasserra (a 12.5 Km)

Museu de la colònia Vidal de Puig-Reig

Puig-reig (a 4.7 Km)

Bar Restaurant Xato

Gironella (a 14.7 Km)

Apart Hotel Restaurant Cal Marçal

Puig-reig (a 6.1 Km)

Restaurant Marisquer Can Ladis

Sant Fruitós de Bages (a 16.9 Km)

Restaurant Gust Picant

Berga (a 22.6 Km)

Sellarés Rural

Sallent (a 7.5 Km)

Hostal del Buc

Castellnou de Bages (a 8.4 Km)

El Racó d'Artés

Artés (a 12.9 Km)

Masia La Figuera

Castellnou de Bages (a 13.2 Km)