Ruta entre els Balcons de Montserrat i altres senders, Castellví de Rosanes

La vista que Castellví de Rosanes té sobre la muntanya de Montserrat és única, i per contemplar-la en la seva màxima esplendor, el municipi compta amb dos ‘Balcons' privilegiats: l'un, situat just a l'entrada del poble i l'altre, al bosc, on s'arriba amb una passejada apta per a totes les edats.

El primer balcó, ample i amb bancs per seure, és a la part baixa de l'av. Mare de Déu de Montserrat i el veureu just quan entreu al poble. Per arribar al segon, des de la plaça del Roure haureu d'agafar el camí que s'endinsa cap al bosc. El recorregut el podeu fer de forma circular, i arribar al balcó o bé per la part superior o bé per la inferior. Un cop allà, tindreu unes magnífiques vistes sobre Montserrat des del Balcó, que té forma de voladís sobre el pendent del terreny. A l'esquerra us quedarà el Penedès, i a la dreta, si el dia és clar, la Mola. En dies de tardor i hivern, quan hi ha menys calitja, és fàcil que pugueu veure el Prepirineu a través de la vall del Llobregat, a la dreta de Montserrat.

En anar o en tornar, per la part de baix de la ruta podreu contemplar nombrosos marges de pedra seca i una antiga barraca de pedra que feia servir fa anys la pagesia.

Per seguir còmodament la ruta entre els dos Balcons, podeu ajudar-vos del codi QR que trobareu al plafó informatiu de la plaça del poble o l'enllaç que trobareu al web municipal.

Properament, aquesta ruta se senyalitzarà també sobre el terreny per si voleu deixar el mòbil a la butxaca per gaudir d'una caminada amb 100% de desconnexió. Respecteu l'entorn al vostre pas, no deixeu escombraries i tingueu cura de la vegetació i dels elements patrimonials que trobareu al llarg de la ruta.

Finalment, si preferiu les aventures de més alta volada, des de l'entrada del poble o bé des del plafó informatiu de la plaça podeu seguir les indicacions de la ruta de l'Eix de ponent del Llobregat, un magnífic camí  per fer a peu o amb bicicleta que enllaça la muntanya de Montserrat amb el mar Mediterrani, i que travessa tot el terme de Castellví de Rosanes, des de les planes de l'Anoia fins a la part més alta, que toca a Corbera de Llobregat.

Tant els Balcons de Montserrat com l'Eix de ponent s'integren dins de projectes comarcals coordinats pel Consorci de Turisme del Baix Llobregat i al seu web en podeu trobar àmplia informació.

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…