Motor de reserves en línia: la clau de l'èxit del gestor hoteler

Compartir
Motor de reserves en línia: la clau de l'èxit del gestor hoteler

La realitat de la gestió d'un establiment hoteler ha experimentat de ple la gran transformació digital de la nostra societat. La forma tradicional, conformada per una recepció, amb les divisions de back office (reserves i facturació) i front office (mostrador i caixa), ha deixat de respondre aquesta nova actualitat. Avui dia, els gestors hotelers han de seguir una gran varietat de paràmetres tangibles i intangibles per a l'èxit del seu negoci. I això és possible només gràcies a la implementació d'un programari de gestió hotelera, el cor del qual ha de ser el "motor de reserves en línia", booking engine en anglès.

Segons l'últim estudi de l'organisme estatal Seggitur, juntament amb KPMG, les empreses del sector turístic estan a penes al nivell bàsic de la digitalització, valorat amb 31,2% l'any 2022. El 60% de les empreses enquestades no tenen un "sistema de gestió automatitzat de reserves". Els mitjans tradicionals (telèfon i correu electrònic) representen encara les tres quartes parts dels canals de venda. Els resultats de l'estudi demostren l'enorme potencial que té la digitalització del negoci hoteler.

Els reptes dels mànagers d'hotels

Aquesta revolució digital significa generar una enorme quantitat de dades en cadascun dels àmbits hotelers. Algunes de les activitats que exigeixen una administració eficient de la informació són:

  • Gestió de l'inventari.
  • Estratègia dels preus.
  • Reserves.
  • Gestió de l'establiment.
  • Vendes i màrqueting.
  • Clients i molt més.

El veritable repte per a la Gerència de l'hotel és la integració de tots aquests punts de dades en una sola plataforma, la seva anàlisi i interpretació, la presa de decisions i objectius i el control posterior.

Avui dia es pot mesurar pràcticament tot, cosa que de vegades pot generar "colls d'ampolla" en la creació de l'estratègia si no es disposa d'un potent programari de gestió hotelera que inclogui un "booking engine" com a pilar central.

Avantatges i beneficis de l'ús d'un motor de reserves en línia

La facilitat per fer una reserva és dels primers passos per a una relació amb èxit dels clients amb l'hotel o cadena. El procés de reserva ha de ser fluid, fàcil i segur. Els usuaris interessats a fer la reserva de les seves vacances o viatges preferiran els hotels les webs de reserva dels quals són senzilles, intuïtives i transparents. Un altre punt a favor és la possibilitat de millorar el ROI en connectar amb més hostes i aconseguir més conversions. Però hi ha un aspecte intangible que també és molt important per incrementar els ingressos i parlem de l'experiència del client. Hem de proporcionar tota la informació relativa de l'allotjament i les nostres polítiques, per així poder oferir serveis de valor afegit com a serveis promocionals. Això ens ajudarà a tenir millors ressenyes per part dels propis clients, així com més i millors recomanacions als seus entorns. Usar un potent “booking engine” també repercutirà de manera positiva en la rendibilitat en reduir les comissions i dependre menys d'OTAs i altres canals externs.

Però "un motor de reserves en línia" pot i ha d'anar més enllà. Ens pot proporcionar la possibilitat d'avaluar el rendiment dels diferents canals de distribució del nostre inventari, on i com anunciar-ho per augmentar les vendes, obtenir dades del mercat i dels competidors per adequar l'estratègia dels preus, crear i optimitzar els tipus de les habitacions i els preus, serveis inclosos i condicions. És obligatòria la seva connexió amb els proveïdors més rellevants a nivell mundial per assolir més viatgers interessats al nostre hotel o cadena. El "motor de reserves en línia" que cal fer fàcil la configuració del nostre establiment, disponibilitats i preus en els canals de distribució seleccionats. És l'eina que ens ha de permetre configurar tarifes per a reserves directes, ofertes i promocions, extres i missatges personalitzats per aconseguir una excel·lent experiència als nostres clients per fidelitzar-los i fer-los tornar al nostre hotel o marca hotelera. Cal ressaltar que la integració d'un mòdul de pagaments i tresoreria ens farà la gestió de la liquiditat molt més fàcil i àgil.

La gestió de les reserves en línia és un repte per a un sol hotel, però la seva complexitat es manifesta encara més quan parlem de cadenes hoteleres que tenen diversos i fins i tot desenes d'establiments, cadascun amb la seva proposta diferenciadora i necessitats diferents d'administració. És aquí on la tecnologia mostra tot el seu potencial i la seva utilitat.

Conegueu el millor programari disponible - SiteMinder

La bona notícia per a tots els gestors d'hotels és que hi ha una plataforma capaç de fer totes aquestes funcions i és el “motor de reserves en línia” de SiteMinder. És el líder del mercat i va ser el guanyador el 2023 pel rànquing d'HotelTechReport. El fan servir establiments i cadenes hoteleres de renom. Ve amb 20 idiomes i monedes disponibles per captar viatgers de tot el món, cosa vital en el turisme global d'avui dia. Alguns dels seus principals avantatges, a banda de complir amb les funcions abans esmentades, són:

  • Està pensat per fer créixer la xifra de negoci dels hotels per la seva integració amb el màrqueting a Facebook i Instagram.
  • Oferir crear cupons i ofertes especials, juntament amb promocions d'última hora.
  • La seva versió mòbil, atès que gran part de les cerques i reserves es fan des d'un smartphone.
  • Informes sobre les tarifes òptimes per a l'inventari hoteler segons la demanda i la temporada.
  • Permet gestionar la relació amb els clients – ens permet crear missatges personalitzats, recordar-los que deixin una ressenya a Tripadvisor.
  • Té altes capacitats d'integració amb els sistemes actuals de l'establiment.
  • És molt segur – compleix amb la normativa PCI DSS i el RGPD.
  • Disposa de prova gratuïta de 14 dies.
  • Proporciona assistència i suport les 24 hores, juntament amb una gran base de coneixement.

Volem esmentar un gran i de vegades invisible avantatge de l'ús d'un "excel·lent motor de reserves en línia" i és l'eficiència, entesa en termes de decisions més àgils, menor càrrega de treball en eliminar molts processos manuals i la seva automatització. La tecnologia és el gran aliat del nostre negoci i per a Espanya consisteix en una gran oportunitat i, també cal dir-ho, obligació de creixement. El motor de reserves en línia de SIteMinder és el millor aliat i programari per al negoci hoteler.

Propostes

Via ferrata roca de la creu - Ribes de freser

Guies Arania - Guies de muntanya i barrancs (Balenyà)

Llegir més...

35 €

Via ferrata de Centelles - Baumes corcades

Guies Arania - Guies de muntanya i barrancs (Balenyà)

Llegir més...

40 €

Agenda

Diada de Sant Jordi a Vila-seca

23/04/2024 - 24/04/2024 ...

Llegir més...

Sant Jordi a Creixell

24/04/2024

Llegir més...

Apunta't als nostres butlletins!

T'enviariem noves rutes, promocions, sortejos i molt més. Gaudeix de femturisme.cat des del teu correu electrònic!