Com evitar problemes en el teu vol de Nadal
Les festes de Nadal són una època plena d'il·lusió i retrobaments, però també poden convertir-se en un maldecap si tens previst viatjar en avió. Retards, cancel·lacions o problemes amb l'equipatge poden truncar els teus plans. Però no et preocupis: si vols evitar sorpreses desagradables o saber com actuar davant d'una incidència, segueix aquests consells pràctics.
Consells per evitar problemes abans del vol
L'èxit d'un viatge comença amb una bona planificació i prevenció. Abans d'arribar a l'aeroport, assegura't de seguir aquestes recomanacions:
Comprova l'horari del vol
El primer pas és confirmar que el teu vol sortirà a l'hora prevista, les aerolínies solen informar als passatgers de qualsevol canvi, però sempre és millor ser proactiu. Revisa l'estat del vol a través de la pàgina web de l'aerolínia, aplicacions mòbils o panells informatius de l'aeroport, si detectes un retard o cancel·lació amb antelació, tindràs més marge per prendre mesures alternatives.
Assegura't que l'equipatge compleix les normes
Portar objectes prohibits a l'equipatge és un error comú que pot retardar el teu pas pel control de seguretat. Abans de fer les maletes, comprova les normatives de la companyia aèria pel que fa a dimensions, pes i contingut permès, alguns objectes com ara líquids superiors a 100 ml, objectes punxants o bateries externes han de ser tractats segons les directrius de seguretat.
Arriba a l'aeroport amb antelació
En èpoques nadalenques, els aeroports acostumen a estar molt més congestionats. Preveu temps extra per fer el check-in, facturar maletes i passar pels controls de seguretat, si vols anar més segur, presenta't a l'aeroport almenys dues hores abans per a vols nacionals i tres hores per a vols internacionals.
Què fer si el vol pateix un retard o cancel·lació
Encara que prenguis totes les precaucions, no estàs exempt de patir retards o cancel·lacions en el teu vol. En aquests casos, és fonamental conèixer els teus drets com a passatger i actuar de manera eficient.
Drets dels passatgers davant d'un retard
Si el teu vol pateix un retard de més de 3 hores en l'arribada a la destinació final, tens dret a una indemnització econòmica. Les quanties de la compensació depenen de la distància del vol:
- 250 € per a vols de fins a 1.500 km.
- 400 € per a vols entre 1.500 i 3.500 km.
- 600 € per a vols de més de 3.500 km.
* Tot això per a vols amb sortida o destinació a la UE. Cal tenir en compte que aquestes compensacions són aplicables si el retard no es deu a circumstàncies extraordinàries, com ara condicions meteorològiques extremes o vagues imprevistes.
Drets davant d'una cancel·lació
En cas de cancel·lació del vol, l'aerolínia està obligada a oferir-te transport alternatiu o reemborsar-te l'import del bitllet. A més, si no t'han avisat amb antelació suficient (almenys 14 dies), també pots reclamar una indemnització econòmica similar a la dels retards.
Reclamar és un procés complicat
Tot i que sembla senzill, presentar una reclamació a una aerolínia sol ser un procés llarg i frustrant. Les companyies rebutgen la majoria de les reclamacions, al·legant circumstàncies excepcionals o altres excuses legals, per aquest motiu, és molt recomanable deixar que un despatx d'advocats especialitzats s'encarregui de la teva reclamació. Despatxos professionals amb experiència en aquest àmbit, poden fer que per exemple la teva reclamació a Iberia, es gestioni de manera ràpida i eficaç, garantint-te els millors resultats.
Viatjar durant el Nadal pot ser complicat, però amb una bona planificació pots minimitzar els riscos i evitar molts problemes!